![](https://ohoronapraci.kiev.ua/storage/web/cache/1/QdOBRA3vQvAJKLuI5Hp0_H4u2td_dr8Q.jpg?w=1920&h=470&fit=crop&s=77cb88ff2eb89e7cea4e1f742a55b507)
![](https://ohoronapraci.kiev.ua/storage/web/cache/1/Tz2_xmdu20GUBjXrXoA1eWxZrtdLyFK9.jpg?w=50&h=50&fit=crop&s=e7a368cfbfec4f7d4d694f6aa1aa068b)
У ПДР з’явиться правило «екстреного коридору»
20.08.2023Правилами дорожнього руху (ПДР) передбачено обов’язок водіїв транспортних засобів звільнити дорогу та не створювати перешкод для водіїв автомашин, що рухаються з увімкненим проблисковим маячком або спеціальним звуковим сигналом. Проте в сучасних умовах масової автомобілізації виконати цю вимогу вряди-годи складно. Нерідко водії намагаються звільнити дорогу для медиків, рятувальників, поліції, представників інших екстрених служб. Проте у щільному заторі чи тягнучці місця для маневру недостатньо, і рятувальники втрачають дорогоцінний час.
Аби цього уникнути, у Польщі, Німеччині, Австрії, Чехії та інших країнах Європи передбачено формування водіями екстреного коридору. Головна його перевага в тому, що водії створюють коридор заздалегідь, ще до того, як побачать проблисковий маячок будь-якої з екстрених служб. З наближенням до затору чи тягнучки автомобіля, який необхідно пропустити, водії, які рухаються в крайній лівій смузі, притискаються ліворуч, а ті, котрі знаходяться у решті смуг, – праворуч, і звільняють смугу для проїзду рятувальників.
У ЄС таке правило діє на дорогах за межами населених пунктів, адже в місті є можливість об’їхати затори іншою вулицею або смугою громадського транспорту. Відповідальність за порушення – від приблизно 100 євро штрафу в Польщі до 2180 євро у Бельгії та Австрії. В Україні цей європейський досвід планується використати на дорогах державного значення з розділювальною смугою, де є дві або більше смуг руху в одному напрямку. Проєкт постанови про внесення відповідних змін до ПДР щодо запровадження правила екстреного коридору обговорюється.
За матеріалами ЗМІ, фото з інтернету