Фандєєв Олександр

Щастя як індикатор особистості

22.07.2025

Джефф Безос (засновник американської компанії Amazon, що є найбільшою у світі на ринках платформ електронної комерції) мав єдине запитання для претендентів на співбесіді. І його вважають геніальним. Про це пише Inc.com із посиланням на слова екскерівника Amazon Дена Роуза. У період 1999–2006 рр. улюбленим запитанням Безоса було: «Ви щасливчик?». «На перший погляд, – ідеться у матеріалі, – це запитання може здатися дивним, однак психологи стверджують, що воно є незвичайним, але ефективним способом оцінки кількох головних якостей, важливих для досягнення успіху в бізнесі, серед яких скромність, ініціативність та оптимізм». За його допомогою можна оцінити особистість потенційного працівника. Воно демонструє розуміння того, що успіх людини залежить не лише від її інтелекту та працьовитості, а й від здатності опинитися в потрібному місці в потрібний час.

Люди, які відмовляються визнавати роль удачі у своєму житті, зазначають в Amazon, часто виявляються егоїстичними та жадібними до уваги. Науковці кажуть, що удача не є повністю випадковою. Значну її частину люди створюють завдяки своєму світогляду та поведінці. Психологи провели експеримент. Учасникам вручили газету та попросили якомога швидше порахувати кількість зображень. Результати довели, що ті, хто вважав себе щасливчиками, з більшою ймовірністю помічали приховане повідомлення на другій сторінці, яке вказувало на точну кількість зображень, що допомагало їм швидко дати правильну відповідь, на відміну від тих, хто витрачав значно більше часу на перегляд усіх сторінок. Це свідчить про те, зауважують фахівці, що щасливі люди більш уважні до можливостей, які їм трапляються.

Психологи також зазначають, що ті люди, які називають себе щасливчиками, зазвичай є оптимістами. Наука підтверджує, що зосередженість на достатку та можливостях сприяє розвитку креативності та поліпшує когнітивні здібності. Так просте запитання Джеффа Безоса виявляється глибоким індикатором важливих особистісних якостей, що мають значний вплив на потенційний успіх кандидата в компанії.

За матеріалами ЗМІ

Журналіст Фандєєв Олександр