Редакція журналу «Охорона праці»

Розслідування смерті медиків від COVID-19 спрощено

25.01.2021

Які зміни внесено до Порядку розслідування № 337 і як це сприятиме прискоренню розслідування, читайте в журналі № 2/2021.

Відповідні зміни до Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затвердженого постановою КМУ від 17.04.2019 № 337, уряд вніс постановою від 05.01.2021 № 1.

Як повідомляє Фонд соціального страхування України, зміни було напрацьовано під час робочих нарад за участі Міністерства соціальної політики України, Фонду та Міністерства охорони здоров’я України.

Мета нововведень – прискорення процедури розслідування гострого профзахворювання медичних працівників на COVID-19 внаслідок інфікування коронавірусом SARS-CoV-2, що призвело до смертельного наслідку. Це дасть дасть змогу пришвидшити отримання потерпілими та членами їх родин страхових виплат від Фонду.

Зокрема, документом внесено зміни до складу комісії з розслідування. Раніше у випадку смерті медпрацівника комісія створювалась територіальним органом Державної служби України з питань праці, і до її складу крім представників закладу охорони здоров’я також входили представники Держпраці та Фонду.

Тепер Фонд здійснюватиме фінансування зазначених вище страхових виплат і допомог на підставі акта розслідування комісії, до складу якої входять ТІЛЬКИ представники закладу охорони здоров’я, а саме:

  • керівник (спеціаліст) служби охорони праці або посадової особи, на яку керівником закладу охорони здоров’я покладено виконання функцій з охорони праці (голова комісії);
  • посадова особа, відповідальна за організацію лікувального процесу;
  • представник кадрової служби;
  • представник фінансово-економічної служби;
  • представник юридичної служби;
  • представник первинної організації профспілки, членом якої був медичний працівник, що помер внаслідок інфікування (у разі її відсутності – уповноважена найманими працівниками особа з питань охорони праці).

Комісія утворюється наказом керівника закладу охорони здоров’я не пізніше наступного робочого дня з дня надсилання повідомлення про настання нещасного випадку.

У разі незгоди членів сім’ї медичного працівника із висновком розслідування повторне розслідування проводиться комісією з представників закладу охорони здоров’я в іншому складі.

Наведені положення застосовуються у разі смерті медпрацівників державних і комунальних закладів охорони здоров’я, що надають медичну допомогу пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, що настала під час дії карантину, встановленого КМУ, та протягом трьох місяців з дати його відміни.

Після завершення розслідування випадку інфікування медпрацівника COVID-19 Фонд здійснює виплати за наявності необхідних документів в оперативному режимі. Працівники Фонду постійно перебувають на зв’язку з усіма особами, що мають право на виплати, консультують та допомагають зібрати необхідні документи.

Редакція Редакція журналу «Охорона праці»