Редакція журналу «Охорона праці»

Поводження на залізниці

02.12.2021

На залізниці є дві головні небезпеки: наїзд рухомого складу та ураження електричним струмом високої напруги. Однак деякі діти гуляють по залізничних коліях, чіпляються за автозчепи і підніжки вагонів, шукають забав, наражають себе на небезпеку, щоб розмістити екстремальне фото в соцмережах, щоб виділитись серед друзів, не розуміючи, що номінальна напруга в контактній мережі становить 27,5 тисячі вольт, а гальмівний шлях поїздів у середньому – 600-800 метрів.

Потенційними жертвами також стають меломани, що не розлучаються з навушниками, переходячи залізничні колії.

І як наслідок – дехто відбувається травмами різних ступенів тяжкості, а інші платять життям.

Закликаємо батьків не залишати дітей без нагляду, бути небайдужими до тих, хто місцем для ігор та прогулянок обрав залізницю. Дотримуйтесь правил особистої безпеки переходячи через залізничні колії та перебуваючи поблизу них. Привчайте до цього своїх дітей. Пам’ятайте, що залізниця є зоною підвищеної небезпеки, та неможливо огородити тисячі кілометрів магістралі, як огороджують промислові об’єкти.
Нагадайте своїм дітям, рідним, знайомим про небезпечність перебування поблизу залізничних об’єктів і про потребу дотримання правил безпеки задля збереження життя та здоров’я.

Правила безпеки для пішоходів

  1. Пішоходам дозволяється переходити залізничні колії тільки у встановлених місцях – пішохідні мости, переходи, тунелі, переїзди. На станціях, де немає мостів і тунелів, належить переходити залізничні колії у місцях, обладнаних спеціальними настилами, біля яких встановлено знаки «Перехід через колії».
  2. Не ходіть залізничними коліями.
  3. Не дозволяйте дітям бути на залізничних коліях і поблизу них без дорослих.
  4. Поблизу колії на вокзалах тримайте дітей за руку.
  5. Не проходьте повз дітей, які порушують правила поведінки на об’єктах залізничного транспорту, наражають на небезпеку своє здоров’я та життя.
  6. Перед тим як ступити на колії, потрібно впевнитись, що немає потяга.
  7. У разі наближення потяга треба зупинитись поза межами небезпечної зони, пропустити його і, впевнившись, що немає іншого потяга, що їде по сусідніх коліях, переходити.
  8. Наближаючись до залізничного переїзду, уважно стежити за світловою і звуковою сигналізацією, положенням шлагбаумів. Переходити через колії дозволяється тільки за відкритого шлагбауму. Якщо немає шлагбаума, перед переходом колії потрібно переконатися, що до переїзду не наближається потяг.
  9. Будьте уважні на вокзалах, особливо якщо поїздів багато. Уважно слухайте об’яви по гучномовному зв’язку і дотримуйтесь вказівок оголошень.
  10. Завчасно робіть посадку і своєчасно висадку із вагона – і тільки коли поїзд повністю зупиниться.

Пішоходам заборонено

  1. Ходити по залізничних коліях та наближатися до них на відстань менше ніж 5 метрів.
  2. Переходити і перебігати колії перед потягом, що наближається, якщо до нього менше ніж 400 м.
  3. Переходити колію відразу після проходу потяга, не переконавшись, що по сусідній колії не їде інший потяг.
  4. Переходити залізничні переїзди за закритого шлагбауму або на червоне світло світлофора.
  5. Пролазити під вагонами та через автозчепи для переходу через колію.
  6. Ходити вздовж залізничної колії ближче ніж за 5 метрів від крайньої рейки.
  7. Пролазити під закритими шлагбаумами на залізничному переїзді та виходити на переїзд, коли шлагбаум починає закриватися.
  8. На електрифікованих лініях підійматися на опори, торкатися металевих проводів заземлення.
  9. Наближатися до електропроводу, що лежить на землі, ближче ніж на 10 метрів.
  10. Підійматися на дахи потягів, вагонів, конструкції мостів, освітлювальних вишок тощо.
  11. Класти на рейки будь-які предмети.
  12. Підходити ближче ніж на 0,5 метра до краю платформи після оголошення про подачу або прибуття потяга до його повної зупинки.
  13. Обходити вагони, що стоять, на відстані менше ніж 5 метрів від крайнього вагона.
  14. Проходити між розчепленими вагонами, що стоять, якщо відстань між ними менше за 10 метрів.
  15. Сидіти на краю посадкової платформи, перону.
  16. Перебувати на об’єктах залізниці в стані алкогольного сп’яніння.

ПАМ’ЯТАЙТЕ!

Машиніст локомотива не може відразу зупинити поїзд і запобігти наїздові. Дуже важко визначити, особливо в темний період доби, з якою швидкістю прямує поїзд. Помилка в оцінці швидкості поїзда часто коштує людині життя.

Підготувала Інна Ільницька, методист обласного методичного кабінету (БЖД населення) НМЦ ЦЗ та БЖД Закарпатської області

Редакція Редакція журналу «Охорона праці»