Довгі паузи викликають недовіру
20.11.2024Американська психологічна Асоціація провела цікаве дослідження, яке показало, що чим довше в розмові зависають паузи, тим менше довіри виникає до того, хто їх робить.
Якщо хтось надовго замислюється про те, як краще відповісти на те чи інше запитання, то навіть на рівні підсвідомості віра в його слова знижується. Логіка проста – чесні люди над відповідями не замислюються, а ось брехунам потрібно придумати відповідну версію. Автори дослідження наголошують: оцінка щирості наших співрозмовників – найважливіша частина соціального спілкування. Як з’ясувалося, швидкість відповіді на запитання також вкрай важлива для оцінки щирості людини.
Дослідження складалося із серії експериментів, в яких взяли участь понад 7500 жителів США, Великобританії та Франції. Добровольці або слухали добірку аудіоповідомлень і переглядали відео, або читали акаунти людей, які відповідали на прості запитання на кшталт, чи подобаються їм тістечка, зроблені друзями, і чи не крали вони грошей на роботі. У випадку кожного сценарію час відповіді був різним – від миттєвого до десятисекундної паузи. А потім добровольці повинні були оцінити щирість співрозмовників за спеціальною шкалою.
Підготував Олександр Фандєєв, спецкор (за матеріалами ЗМІ)