Редакція журналу «Охорона праці»

Як припинити скаржитися

19.04.2024

Шановні друзі, нумо згадайте, як часто-густо, потрапивши в несприятливі життєві обставини, ми скаржимося на невдачі, проблеми та виплескуємо свій негатив на інших! Хоча зрозуміло всім, що скаржитися марно і... навіть шкідливо! Адже навіть у Біблії засуджуються скарги, сум та інші негативні емоції. Скарги не допоможуть вирішити наших проблем і не спонукають нас до активних дій, щоб поліпшити ситуацію.

Тож розгляньмо, що спільного в тих, хто звик скаржитись. Спільне – це негативні думки, які виникають у них. Ви ж це усвідомлюєте. Тому потрібно зробити свідомий вибір на користь позитивних думок. Бо якщо ви будете ідентифікувати себе зі своїми негативними думками, то зрештою це неминуче погіршить ваш психічний стан і завадить вирішенню ситуації загалом. Що ж робити?

У будь-якій негативній ситуації знайдіть щось позитивне. У результаті негативні думки зміняться на позитивні. Повною мірою візьміть на себе відповідальність. Почніть активно діяти, а не звинувачувати інших.

Отже, для того, щоб прийняти остаточне рішення припинити скаржитися, потрібно взяти всю відповідальність за свої думки, вчинки, своє життя на себе.

Щодня з повним усвідомленням ви повинні говорити собі: «Я беру на себе відповідальність за все, що відбувається зі мною».

На практиці це означає:

  • якщо я нещасний, то я є автором моїх страждань;
  • якщо є проблема, що переслідує мене, то на мені лежить відповідальність за її вирішення.

У ситуації, коли ви хочете скаржитися частіше, ставте запитання: не чому ви це робите (скаржитеся), а навіщо це ви робите.

Зрозумійте, друзі, що, скаржачись, ми відмовляємося від відповідальності. І тому звинувачення себе чи когось іншого – це просто привід уникнути відповідальності.

Тож щоразу, коли вам кортить поскаржитися, спробуйте зупинитись і запитати себе, чи дійсно ви хочете продовжувати заперечувати, що відповідальні за все, що відбувається у вашому житті. І пам’ятайте:

  • перш ніж скиглити про те, що вам потрібно йти на роботу, подумайте, як багато інших людей хотіло б опинитися на вашому місці;
  • перш ніж скаржитися на погоду, неприємний сніг, мороз або дощ, подумайте, що в інших людей немає шансу бачити й відчувати всі прояви природи, якими ви можете вільно насолоджуватися;
  • перш ніж жаліти себе, подумайте: комусь зараз набагато важче, ніж вам;
  • перш ніж критикувати себе за помилки минулого (по суті, скаржитися на самого себе), краще зробити висновки з них та скорегувати свою поведінку.

Отже, друзі! Візьміть відповідальність на себе за всі аспекти вашого життя, разом зі своїми думками, дійте позитивно, з оптимізмом та впевненістю в собі, без страху помилитися. І САМЕ ТАКЕ РІШЕННЯ ДОПОМОЖЕ ВАМ ПРИПИНИТИ СКАРЖИТИСЯ! БАЖАЮ УСПІХІВ!

За матеріалами вченого і педагога Володимира Калошина

Редакція Редакція журналу «Охорона праці»