Фандєєв Олександр

Як не втратити колесо на ходу

03.12.2025

Утрата колеса під час руху – смертельно небезпечна ситуація, особливо на великій швидкості.

У таких випадках автомобіль може втратити керованість і спричинити аварію. Проте, як зауважують експерти, ця проб­лема майже ніколи не виникає раптово – машина зазвичай попереджає про несправність завчасно. За даними видання, найпоширенішими причинами втрати колеса є технічні проблеми з ходовою частиною, зокрема:

  • ослаблені болти кріплення колеса;
  • зношений або несправний підшипник;
  • деформація або пошкодження кріплень;
  • розбалансування ободів коліс.

Оскільки несправності не з’являються миттєво, уважний водій може помітити їх характерні ознаки:

  • сторонні шуми: скрегіт, стукіт або гул, особ­ливо під час розгону, часто вказують на проб­леми з підшипниками чи кріпленнями;
  • відведення авто вбік: можливий наслідок порушеної геометрії підвіски або нестійкого колеса;
  • вібрація: тремтіння в кермі чи кузові може вказувати на деформований обід або ослаблені болти.

Нерідко водії ігнорують ці сигнали, сприймаючи їх як «особливості» машини. Але така байдужість може коштувати життя. Фахівці радять регулярно перевіряти технічний стан автомобіля, особливо:

  • контролювати кріплення коліс і стан підшипників;
  • після заміни колеса підтягувати болти через 50–100 км;
  • не перевантажувати авто, щоб уникнути зайвого навантаження на ходову;
  • звертатися до СТО у разі появи перших ознак відхилень у поведінці автомобіля. У підвісці немає дрібниць. Кожна вібрація чи стукіт – сигнал про потенційну небезпеку.

За матеріалами ЗМІ

Журналіст Фандєєв Олександр