Фандєєв Олександр

Risk management кличе до Школи

14.09.2021

Кілька місяців занять в онлайн, домашні завдання, іспити… Для учасників першого набору Школи керування ризиками Джаннет Аршимової, які пройшли підготовку за курсом «Risk management» у системах управління безпекою праці та здоров’ям працівників, це була справді чудова професійна школа. Водночас, хоча навчатися й комунікувати в онлайн зручно, хіба можна порівняти з цим навчання та спілкування наживо! Саме тому 27 серпня журнал «Охорона праці» організував довгоочікувану зустріч Джаннет Аршимової з випускниками першого набору її школи. Вони вже встигли заочно потоваришувати, тож живе спілкування було емоційним і зворушливим, як у давніх добрих друзів після тривалої розлуки.

Участь у заході взяли й інші фахівці з безпеки праці та здоров’я працівників, які скористалися унікальною можливістю побувати на кількох майстер-класах від журналу. Їх провели Джаннет Аршимова, викладач NEBOSH, член Institution of Occupational Safety and Health (IOSH) та Cambridge Behavioural Center, коуч, наставник, тренер, і Віталій Цопа, доктор технічних наук, професор МІМ-Київ, міжнародний аудитор, консультант і викладач з ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001 та ISO 50001.

Теми майстер-класів саме на часі: «Лідерство у сфері безпеки праці та здоров’я працівників» і «Керування ризиками в системах менеджменту безпеки праці». Щодо визначення сутності лідерства досі немає повної згоди. Тим цікавіше було дізнатися думку викладача NEBOSH. Як вважає Джаннет, хоча поняття «лідер» і «керівник» мають багато спільного, вони аж ніяк не тотожні. Ідеально, коли керівник і лідер поєднуються в одній особі. Проте так буває не завжди. Адже управління визначається перш за все формальними відносинами, функціями і повноваженнями керівника, тоді як лідерство – особистим авторитетом і харизматичністю лідера.

Отже, як зазначила тренер, лідер не той, хто ­очолює, порядкує і покрикує, а той, хто згуртовує ­людей. Лідер завжди перебуває всередині команди, і визначити його можна за такими якостями, як ­внутрішній розвиток, енергійність, далекоглядність, рішучість, послідовність, розважливість, особисті ­здібності, уміння слухати… Власне, слухати й чути має вчитися будь-який хороший менеджер. Є просте, але перевірене правило: вислухай підлеглих, почуй та лише після цього говори, і тоді тебе теж будуть слухати!

Статтю повністю читайте в журналі № 9/2021

Журналіст Фандєєв Олександр