Фандєєв Олександр

Якщо є Walk the talk, то буде толк

28.08.2024

Про базові принципи та правила управління командою, їх застосування досвідченими керівниками у сфері безпеки праці. Про роль навчання, розвитку, делегування повноважень, моніторингу, лідерства у створенні ефективної команди – читайте у цій публікації.

Одна з основ будь-якого успішного бізнесу – правильно налаштовані процеси та результативне управління командою. Згуртована, фахова команда на чолі з лідером, якому вона довіряє, – запорука успіху. Чудові результати дає навіть упровадження базових правил і принципів менеджменту, які видаються керівникам організацій і підрозділів настільки очевидними, що часом вони їх недооцінюють. Нагадаємо кілька головних принципів управління командою.

Прозора комунікація

Секрети, недомовленості, інтриги, замовчування вчинків чи подій, які підлеглі жваво обговорюють під час перекурів, краще залишити для профі у цій справі, себто для політиків, таємних агентів та детективів. Якщо керівник, лідер прагне побудувати міцну злагоджену команду, яка працюватиме на результат, про будь-які недомовки слід забути.

Прозорість комунікації передбачає також, що кожен чітко розуміє:

  • свою роль у компанії;
  • власну відповідальність;
  • власну зону для зростання;
  • спільну мету.

Усе це сприяє узгодженню діяльності в колективі, розумінню цілей і місії компанії.

Розширення повноважень і делегування

Аби отримати від команди максимум, слід дати ­кожному з її учасників роботу, зважаючи на його професійні компетенції, особистісні якості, творчі прагненння та інтереси. У цьому полягає мистецтво ­делегування як важливого аспекту мотивації. Замість наказу від керівника «Це завдання треба виконати!» працівнику ­пропонують узяти на себе ініціативу та сказати: «Я знаю, як це зробити, і я це зроблю». Щоб делегування було ефективним, потрібно розширювати зону повноважень співробітників і винагороджувати тих, хто демонструє ініціативу та зростання. Якщо працівники відчуватимуть свій прямий вплив на бізнес-показники і, зокрема, на стан безпеки та здоров’я на роботі (БЗР), рівень культури праці – про мікроменеджмент, стиль управління, що передбачає контроль кожного кроку, можна буде забути.

Важливо вкладатися в розвиток

Якщо організація справді дбає про стійкість бізнесу та лідерські позиції на ринку, потрібно потурбуватися не лише про те, аби знаходити та долучати до роботи нових кваліфікованих працівників, здатних посилити позиції компанії, але й про постійний розвиток людей, які працюють в організації не перший рік. Підвищення їхнього рівня знань, здібностей, навичок прямо впливає на успіх справи, тому не варто шкодувати ресурсів на рух у цьому напрямі. Навчання та підвищення кваліфікації членів команди, зокрема навчання з питань охорони праці, дають добрі плоди в майбутньому.

Моніторинг як допомога, а не контроль

Ніхто не в захваті, коли його контролюють. Однак без оцінювання продуктивності виконаної роботи нині неможливий жоден бізнес. Відтак, якою б системою моніторингу не користувалися керівники, важливо, аби вона допомагала виявляти слабкі місця. Водночас до розв’язання проблемних питань слід залучати працівників, які здатні розібратися, у чому полягає «слабкість» та як упоратися з проблемою найліпше. Тоді співробітники розумітимуть, що прогрес у робочих процесах відстежують не заради контролю, а з метою надання допомоги у вирішенні проблемних питань. Водночас це дає змогу розширити зону впливу і відповідальності членів команди.

Oleksandr Fandeyev
If you walk the talk, you'll get the job done
The basic principles and rules of team management and their application by experienced managers in the field of occupational safety. Read about the role of training, development, delegation, monitoring, and leadership in creating an effective team in this publication. 

Статтю повністю читайте в Журналі "Охорона праці" № 8 та КАБІНЕТІ ОХОРОНИ ПРАЦІ

Журналіст Фандєєв Олександр